Havermout

By on 7 april 2017

Goedemorgen AMC-Loper!

Hoe gaat het met je trainingen? Lig je op schema?

Ik krijg vaak vragen over voeding en kleding. Hoe doe jij dat? Zelf was ik voor wedstrijden altijd erg zenuwachtig. Zelfs zodanig dat het voor mij niet mogelijk was om vaste voeding te gebruiken. Pap van havermout of ontbijtgranen lukte wel en dat vond ik ook lekker. Of ik nam vlak van tevoren een mueslireep. 
Merk jij nou ook dat het je moeite kost om te eten omdat je gespannen bent en heb je geen zin om drie kwartier op een stuk brood te kauwen, dan raad ik je aan om ook eens havermout te proberen.

Zorg er ook voor dat je comfortabele kleding draagt. De een vindt het fijn om in een losvallend t-shirt te lopen, terwijl een ander het liefst in een thermoshirt loopt. Het maakt niet zoveel uit, als het voor jou maar lekker zit. Zo ook met broeken. Er is heel veel te koop, van vlinderbroekje tot korte of lange tight. Persoonlijkvind ik een lange light niet heel fijn, omdat dat mij een beknellend gevoel geeft om mijn benen. Ik ben daarom overgestapt op een jogging-hardloopbroek; die zit iets losser maar heeft nog wel een goede pasvorm.

En dan ook heel belangrijk de schoenen… Ik adviseer je om altijd naar een speciaalzaak te gaan voor je hardloopschoenen. Daar kunnen ze analyseren hoe jij loopt en beweegt en daar de juiste schoen bij zoeken. En kies dan altijd voor praktisch boven looks. De schoonheid van je mooie schoenen verdwijnt snel als ze jou blaren geven.

Ik wens jullie een goede week met fijne trainingen,

veel succes, Jerrel Feller

 

Posted in: Blogpost